Четвер, 21.09.2017, 20:42
Приветствую Вас Гість | RSS

Гірницьке професійно-технічне училище

Меню сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Розробка Квест-гра «Знай українське»

Розробила: викладач Гірницького ПТУ  Богодарова О.С.

 

Квест-гра «Знай українське»

Мета проведення заходу: поширювати знання учнів про життя і творчість Т.Г.Шевченка, Д.Г. Білоуса, сприяти вихованню національної самосвідомості, формувати уміння працювати в команді, розвивати здатність до взаємодії, формувати громадянську і загальнокультурну компетентності, бажання читати твори Т.Шевченка та Д.Білоуса, розвивати творчі здібності, виховувати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями, виховувати почуття гордості за Україну. 

Гра проводиться серед бібліотекарів Бородянського району. Квест органічно переплітає ігрові елементи та біографічні факти з життя та творчості  Т.Г. Шевченка та Д.Г. Білоуса.

Команди збираються в бібліотеці. Із вступним словом виступає бібліотекар,  яка пояснює учасникам правила квест-гри та видає маршрутні листи із позначеними зупинками.

У кожного у маршрутному листі зупинки розташовані так, щоб команди одночасно не перебували на одній зупинці. Після проходження останьої зупинки команди повинні повернутися до бібліотеки для підбиття підсумків та оголошення результатів квесту. Перемагає команда, що виконала всі завдання, по-перше, швидше за інших, по-друге, отримала найвищі оцінки за пройдені завдання.

Зупинка – «Світ українського слова» розташована в кабінеті інформатики № 10. На цій зупинці будуть запропоновані секретні шифрограми, в яких зашифровані відомі українські прислів’я про Т.Г. Шевченка та поетичні рядки Д.Г. Білоуса.

СЕКРЕТНА АБЕТКА

 

О

А

Б

В

#

Г

Ґ

V

Д

Е

:

Є

/

Ж

\

З

+

И

־

І

=

Ї

*

Й

(

К

)

Л

М

Н

;

О

±

П

Р

С

÷

Т

×

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

Ь

Ю

Я

 

Команда №1

 

1. Розшифруйте відоме прислів’я про Тараса Шевченка

 

≈÷;   ∞•□∩•>(О   ±≤;∩+÷О□,   ÷;*   ∆О#О÷+*   ≥•≤≡•<   ≥÷О□

 

Хто Шевченка прочитав, той багатий серцем став

 

2. Розшифруйте поетичні рядки Дмитра Білоуса про мову

 

×<;□-   —   ∩О≤+   ∆О≤□->(;□-  
±•∩О)⌂   -   ≤ОV-≥÷⌂   □   ≤-V>-<   ≥);□-.  
-\   >+<   -   □   ±•()-   ÷+   -   □   ≤О=.  
-   ±≤;≥÷;   ≥•≤≡•   \О□<+≤О:.

(із вірша   «   ∩;≤+   ∆;≤□->(;□-   »)

 

У мові — чари барвінкові:
печаль і радість в ріднім слові.
Із ним і в пеклі ти і в раї.
І просто серце завмирає.

                                                                   (із вірша   «   Чари барвінкові   »)

 

Команда №2

 

1. Розшифруйте відоме прислів’я про Тараса Шевченка

 

∞•□∩•>(;   V×/+*   ∆×□   >•   ≥+);Ω,   О   ≥);□;<   <×V≤+<

 

Шевченко дужий був не силою, а словом мудрим

 

2. Розшифруйте поетичні рядки Дмитра Білоуса про мову

 

÷О(   \∆•≤-#О:   <;□О   (О)+>;□О
>О   #≤;>О≈   V+□>+≈   ≥□-/;≥÷-   ≤;≥×,
∟;∆   ×   <О*∆×÷>:   <×\+(;Ω   ≥);□О
>•≥÷+   V×∞-   >О≤;V>;=   (≤О≥×.

(із вірша   «   □•≥•)(;□+*   ≤;\<;*   »)

Так зберігає мова калинова
на гронах дивних свіжості росу,
щоб у майбутнє музикою слова
нести душі народної красу.

                                                                     ( із вірша   «   Веселковий розмай   »)                                     

 

Команда №3

 

1. Розшифруйте відоме прислів’я про Тараса Шевченка

 

∞•□∩•>(;   \О   >О≤;V   ∆-V×□О□,   ∆;   \   >О≤;V×   ≥О<   ±;≈;V/О□

 

Шевченко за народ бідував, бо з народу сам походжав

 

2. Розшифруйте поетичні рядки Дмитра Білоуса про мову

 

↑(-   ≥(О≤∆+   <>;#;□-(;□-,
↑(-   ≡-)Ω∟-   ;≥•≤•V(+!
-   □≥•   □-V∆+÷;   □   ≤-V>-*   <;□-,
∟;   □   ≥±ОV;(   >О<   )+∞+)+   ±≤•V(+   .

(із вірша   «   ≥±оV;(   >•\;<->>+*   »)

Які скарби многовікові,
які цілющі осередки!
І все відбито в рідній мові,
що в спадок нам лишили предки .

                                                                  (із вірша   «  Спадок незамінний»)

        

Команда №4

 

1. Розшифруйте відоме прислів’я про Тараса Шевченка

 

∞•□∩•>(;□•   ±•≤;   ±О>-□   ±;   ≥•≤≡Ω   ∞(≤•∆);

 

Шевченкове перо панів по серцю шкребло

 

2. Розшифруйте поетичні рядки Дмитра Білоуса про мову

 

≥);□;   -   ∆≤+)О,   ≥);□;   -   (≤+)О,   V+□;  
×   >•\>О>•   \;≤↑>+*   ±;)-÷,  
∩•≤•\   <;□×   ∟+≤;   -   ±≤О□V+□;  
;V(≤+□О:÷⌂≥↑   >О<   ∆-)+*   ≥□-÷.

(із вірша   «   \V≤;≥÷×*   ≥);□;   !»)

 

Слово - брила, слово - крила, диво
у незнане зоряний політ,
через мову щиро і правдиво
одкривається нам білий світ.

                                                                  (із вірша   «Здрастуй, Слово!»)

Зупинка – «English quiz» розташована в кабінеті інформатики № 12. На даній зупинці учасників квесту очікують теоретичні та практичні завдання англійською мовою.

 

English quiz (Вікторина з англійської мови)

                                      

Team 1 (Команда № 1)

                                              

 I Task.      Recognize the person (Впізнай особу)

His mother died when he was nine years old and his stepmother  didn`t take her love to him. Who is this?

(Його мати померла, коли йому було 9 років, а мачуха не додала любові).

Відповідь: Тарас Григорович Шевченко.

II Task.    Put the words into correct order (Постав слова у правильному порядку)

Writer, was, a Ukrainian poet, Taras, artist, public and political figure.

Відповідь: Taras was a Ukrainian poet, writer, artist, public and political figure.

III Task.  Remind (Пригадайте)

What is the most famous collection written by Dmytro  Bilous? (Пригадайте  найвідомішу збірку Дмитра Білоуса?)

Відповідь:  «Miracle of cranberry» («Диво калинове»).

 

Team 2(Команда № 2)

 

 I Task.       Recognize  the person (Впізнай особу)

         He entered the Academy of Fine Arts in St Petersburg, there he became a  student of Bryullov. (Він вступив до академії образотворчого мистецтва, де став студентом Брюлова).

Відповідь: Тарас Григорович Шевченко.

 II Task.      Put the words into correct order (Постав слова у правильному порядку)

Took, to serve, as a houseboy, Engelhardt.

Відповідь: Engelhardt  took  to serve as a houseboy.

III Task.     Remind (Пригадайте)

Name the city where Dmytro Bilous died (назвати місто, де помер Дмитро Білоус).

Відповідь:  city Kyiv (м. Київ).

 

Team 3 (Команда № 3)

 

I Task.      Recognize a person (Впізнай особу)

              He was the tenth child in his family.

            (Він був десятою дитиною в сім`ї).

Відповідь: Дмитро Григорович Білоус.

 

II Task.    Put the words into correct order (Постав слова у правильному порядку)

articles,books for children,wrote,Dmytro Bilous,about Ukrainian writers.

 Відповідь: Dmytro Bilous wrote books for children,articles,about   Ukrainian writers.

III Task.  Remind (Пригадайте)

     What is the longest epic poem written by Taras Shevchenko?

Відповідь: Haydamaki (Гайдамаки).

 

 

 

 

 

 

 

Team 4 (Команда № 4)

                                              

 

I Task.      Recognize a person (Впізнай особу)

           

        These works were written by him:  «Fanny faces», « Forever alive», «Miracle of cranberry», «Bread and word», « Magic periwinkle»…

(Ці роботи були написані ним: «Веселі обличчя», «Вічно жива», «Диво калинове», «Хліб і слово», «Чари барвінкові»).

 

Відповідь: Дмитро Григорович Білоус.

 

 

II Task.    Put the words into correct order (Постав слова у правильному порядку)

 

the last years, Taras Shevchenko, working, spent, on new poetry, of his life.

 

Відповідь: Taras Shevchenko spent the last years of his life working on new poetry. (Тарас Шевченко останні роки свого життя працював над новою поемою).

 

 

III Task.  Remind (Пригадайте)

 

From what poem are these words? Who is the author?

 

                              When I am dead, bury me
                               In my beloved Ukraine……..

(З якого вірша ці слова? Хто автор?

                            Як умру,  то поховайте

                            Мене на могилі.

Серед степу широкого

на Вкраїні милій

 

Відповідь:  «Testament»(Заповіт). The author is Taras Shevchenko (Тарас Григорович Шевченко).

 

         Зупинка  «Музичний калейдоскоп» розташована в кабінеті № 9. Гравцям буде запропоновано вгадати мелодію на вірші Т.Г. Шевченка, а також для них підготовані білети з теоретичними запитаннями стосовно музики та творчості Т.Г. Шевченка.

Завдання № 1 «Вгадай мелодію».

Команда № 1. Вчитель виконує на фортепіано мелодію на вірші                 Т.Г. Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий».

Команда № 2. Вчитель виконує на фортепіано мелодію на вірші                 Т.Г. Шевченка «Думи мої, думи мої».

Команда № 3. Вчитель виконує на фортепіано мелодію на вірші                 Т.Г. Шевченка «Зоре моя вечірняя».

Команда № 4. Вчитель виконує на фортепіано мелодію на вірші                 Т.Г. Шевченка «Садок вишневий коло хати».

 

Завдання № 2 «Теоретичне».

         Білет № 1. Яким музичним інструментом  володів Т.Г. Шевченко?

( Він навчився сам грати на фортепіано, виконував нескладні твори Моцарта і Бетховена).

Білет № 2. Яким композиторам Тарас Григорович надавав перевагу?

(У нього було широке коло смаків: дуже любив Гайдна, Моцарта і Бетховена, постійно до них звертався. Обожнював Шопена, Мендельсона. Дуже добре знав тогочасних віртуозів: Паганіні, Серве,  В'єтана).

 

Білет № 3. Як захоплення Шевченка музикою перепліталося з його літературною творчістю?

(Таке захоплення мало вплив і на поезію Шевченка, і, особливо, на прозу. В його повістях дуже часто зустрічаються різноманітні музичні символи. В поезії він, звісно, більше виходить із народної пісні, духовної української пісні. Саме українське поетичне слово його провокувало на національні інтонації. Наприклад: уривок з його повісті «Музикант» відкриває Шевченка як романтика. Тут він автобіографічно пише про свою особисту ніжну любов до віолончелі. «Арновський привіз віолончель. Боже, що ж то за іграшка! Це лиш одна душа людська може так співати і плакати, як співає і плаче цей дивовижний інструмент. Майстер, що його зробив, мабуть, був сам Прометей. Я лягаю спати і кладу його біля себе. Це моє життя, моє друге я. І якби я був двічі рабом, я б за цей інструмент продав себе втретє в рабство»).

         Білет № 4. Музика яких композиторів покладена на слова                    Т.Г. Шевченка?

(М.Лисенко, М. Мусоргський, П. Чайковський, С. Рахманінов, Ю. Мейтус, а з сучасників -  І.Білик «Бандуристе», О.Кереш «Гамалія» тощо).

         Зупинка «Цікава математика» розташована в кабінеті математики   № 9, завідуюча кабінетом Шкроб Н.П. На математичній зупинці гравці знову поринуть в екзаменаційний вир.

Білет № 1.

1. У якому році побачила світ перша збірка Дмитра Білоуса «Осколочним»?

Знайдіть значення виразу і дізнайтеся рік.

( 29 х 6 – 73 ) х 20 - ( 1100 х 2 + 32 ) : 31

Відповідь: 1948.

   2. Задача.

Наприкінці березня 1847 року почалися арешти членів Кирило-Мефодіївського товариства. Т.Г. Шевченка заарештували 5 квітня на Дніпровській переправі, коли він повертався до Києва та відібрали збірку «Три літа». Скільки років, місяців і днів було Шевченкові на той час?

 

Відповідь: 33 роки 0 місяців 27 днів.

 

Білет № 2.

1. У якому році вийшла збірка Дмитра Білоуса «Веселі обличчя»?

Знайдіть значення виразу і дізнайтеся рік.

( 76 х 83 – 257 ) : 3 - ( 173 х 12 + 1188 ) : 51

Відповідь: 1953.

  

2. Задача.

Свій цикл поезій «В казематі» Т.Г. Шевченко створив будучи ув’язненим в казематі «Третього відділу» в Петербурзі. Ця подія в його житті відбулася 17 квітня 1847 року. Скільки років, місяців і днів було Шевченкові на той час?

 

Відповідь: 33 роки 1 місяць 8 днів.

 

Білет № 3.

1. У якому році вийшла збірка Дмитра Білоуса «За Україну молюся»?

Знайдіть значення виразу і дізнайтеся рік.

13 х ( 173 х 15 – 2312 ) - ( 50 х 32 + 79 )

Відповідь: 2000.

   2. Задача.

На початку 1861 року Т.Г.Шевченко почував себе дедалі гірше. 13 січня цього ж року  він одержав (від Білозерського) два примірники першого номеру журналу «Основа», де на перших десяти сторінках було вміщено його поезії під назвою «Кобзар». Скільки років, місяців і днів було Шевченкові на той час?

 

Відповідь: 46 років 10 місяців 4 днів.

 

Білет № 4.

1. У якому році вийшла збірка Дмитра Білоуса «Тарасові жарти»?

Знайдіть значення виразу і дізнайтеся рік.

 ( 52 х 86 – 2472 ) - ( 448 : 8 - 20 ) : 6-30

Відповідь: 1964.

   2. Задача.

У 1860 році Рада Академії мистецтв ухвалила надати Шевченкові звання академіка гравірування. Ця подія відбулася 2 вересня. Скільки років, місяців і днів було Шевченкові на той час?

 

Відповідь: 46 років 5 місяців 24 дні.

Вход на сайт
Поиск
Соціальні мережі
Copyright Гірницьке професійно-технічне училище © 2017
Конструктор сайтів - uCoz